Choice haalt €2.5 miljoen publiek kapitaal op en groepeert nieuwe publieke en historische private investeerders in één vehicle.

Leuven, België: 7 februari 2020 – het nieuwe Sociaal Medianetwerk voor Televisie Choice heeft met haar crowdfunding campagne ongeveer €2,5 miljoen publiek kapitaal opgehaald via de Choice coöperatie. Ze investeerde dit bedrag gedeeltelijk in de nieuwe Choice top holding Beta 12 Inc. (B12).

B12 nam haar voorganger Alpha 11 Inc. (A11) over. Alle A11 aandeelhouders, waaronder ook de historische risicokapitaalverschaffers (VCs), gingen akkoord om hun A11 aandelen in te ruilen tegen B12 aandelen.

Dankzij deze transactie krijgt het publiek dat investeert in de huidige crowdfunding een korting van 40% op de prijs die de VCs betaalden voor hun participatie. De VC prijs binnen B12 correspondeert op die manier met de nominale waarde van €250 per aandeel Choice co-op. En dit terwijl de huidige crowdfunding campagne deze aandelen nog aanbiedt tegen €150.

De aandelen van het Choice project zijn momenteel niet beursgenoteerd en er bestaat geen garantie dat ze in de toekomst genoteerd zullen worden. Het is wel de bedoeling om het aandeelhouderschap van B12 onder te brengen in een Belgische NV in het eventuele geval van een beursgang op Euronext Growth in Brussel.

Het huidige publieke aanbod van aandelen loopt nog tot 26 februari a.s., de dag dat de huidige crowdfunding campagne eindigt. Tot dan kan er voor maximaal €5 miljoen, inclusief de gelden die reeds opgehaald werden tot op vandaag, publiek geïnvesteerd worden via de website.

Voor informatie over het aanbod zelf en in het bijzonder over de risico’s hieraan verbonden verwijzen we naar de Gecoördineerde Informatie Nota van 3 januari 2020.

Over Choice

Choice lanceerde in private-beta in januari 2020 haar mobiele app en reeds vorig jaar haar groot scherm app. Choice is een sociaal medianetwerk voor long form video content, d.w.z. een collaborative platform voor tv- en videostreaming. Choice is een pure play Tech bedrijf dat Content, Telecom en andere online diensten van derden aanraadt aan consumenten. Choice beschikt over een innovatief crowdfunding-financieringsmodel via de Choice co-op, een aandeelhouderssamenwerking die haar leden / aandeelhouders zeer voordelige online diensten aanbiedt, die via het Choice TV-platform worden aangeraden, zoals mobiel en breedbandinternet. Zo maakt Choice bijvoorbeeld via haar partners breedband internet mogelijk aan het bodemtarief van €22,5 per maand, voor haar leden. Lid worden kan permanent door een aandeel van de Choice co-op te kopen of ook tijdelijk door voor €2,5 per maand een maandlidkaart van een aandeelhouder van Choice te kopen via de website.

Disclaimer

Het gaat om een aanbieding in België van aandelen van de Belgische coöperatieve vennootschap Choice co-op CVBA. De aandelen zijn niet genoteerd en er is geen garantie dat aandelen van de groep van Choice op termijn genoteerd zullen zijn. Aangezien het over een investering in aandelen gaat, bestaat het risico op geheel of gedeeltelijk verlies van de investering, bijvoorbeeld indien Choice niet gunstig haar activiteiten kan ontwikkelen. Bovendien is de looptijd van de aandelen onbeperkt. Ter verduidelijking van de risico's en van de voorwaarden van het aanbod, is er door het team van Choice ook een informatienota met aanvullingen geschreven. Deze werd gepubliceerd op de website van de FSMA en is ook op hier beschikbaar . Daarin wordt meer informatie verstrekt over het aanbod en, in het bijzonder, over de belangrijkste risico’s.