Choice platform in private beta release.

Houthalen, België: 30 september 2019 – Vandaag lanceert Choice het nieuwe televisie kijken in Vlaanderen. Na bhaalu, een collaboratieve video recorder die door de Vlaamse overheid uit de markt gehaald werd, wordt nu Choice gelanceerd, een collaboratieve TV gids, in lijn met de vraag van de Vlaamse overheid.

Met Choice vind je jouw favoriete content over alle online streamingdiensten gemakkelijk terug, inclusief de content van de Vlaamse zenders. Bekijk hier een demo. Het Choice TV & Video streaming platform is een collaboratieve online video & TV gids met social search & recommendation. TV kijken wordt hierdoor heel wat socialer, gemakkelijker en dus meer ontspannen.

De Vlaamse Televisiezenders zullen binnen het Choice platform gekoppeld worden via een separate plug-in inclusief distributierechten onderhandeld met de drie grote Vlaamse zendergroepen. Vandaag wordt enkel het Choice platform gelanceerd. De plug-in voor Vlaamse TV volgt nog dit jaar.

Na enkele maanden intern testen, worden vandaag de inschrijvingen voor het Choice private beta programma opengesteld voor het publiek. Uit deze inschrijvingen worden op basis van specifieke technische en andere testcriteria de deelnemers geselecteerd voor de besloten uitrol. Hierbij wordt voorrang gegeven aan (ex-) klanten en aandeelhouders van Choice partnerbedrijven, maar ook leden van het brede publiek komen dus in aanmerking. Vandaag is de private beta release m.a.w. nog op uitnodiging na inschrijving. Schrijf u hier in voor de beta release.

Bart Van Coppenolle, Choice CEO, zegt het volgende over de lancering:
"Dit is een belangrijke dag voor Choice. We werken al jaren aan het televisie kijken van de toekomst, eerst met bhaalu en nu met Choice. Vandaag zetten we eindelijk terug de stap naar de markt. Ik weet dat veel mensen lang hierop gewacht hebben. Dankjewel. We zullen niet ontgoochelen.”

Voor ex-leden van de bhaalu community wordt er ook voorrang verleend bij de selectie voor het beta programma en worden er tevens speciale kortingen en andere perks (voordelen) voorzien bij commerciële release. Was je lid van de bhaalu gemeenschap en wens je deel te nemen aan dit private beta programma, schrijf u dan hier in voor de beta release.

Over Choice

Choice lanceert vandaag in private-beta en is een sociaal medianetwerk voor long form video content, d.w.z. een collaborative social recommendation platform voor tv- en videostreaming. Choice is een puur play Tech Company die refereert en linkt naar telecom, content en andere online diensten. Choice beschikt over een innovatief crowdfunding-financieringsmodel via de Choice CO-OP, een aandeelhouderssamenwerking die haar leden / aandeelhouders zeer voordelige gereguleerde online diensten aanbiedt, zoals mobiel en breedbandinternet, die via het Choice TV-platform worden bemiddeld. Choice werd recent geselecteerd voor het TechShare programma van Euronext, waarin Euronext high potential Tech bedrijven voorbereidt op een mogelijke beursgang op Euronext.

Disclaimer

De aandelen van het Choice-project zijn niet publiek genoteerd, evenmin als die van de Choice CO-OP, en er is geen enkele garantie dat ze in de toekomst zullen worden genoteerd. Dit persbericht vormt op geen enkele manier een aanbod van aandelen of andere financiële instrumenten.